Nie likwidujcie BOK!
Zarząd Powiatu Ostrowskiego domaga się wstrzymania decyzji w sprawie planowanej likwidacji od 1 kwietnia 2015 roku Biura Obsługi Klienta PGNiG w Ostrowie Wielkopolskim.
Stosowne stanowisko Zarząd Powiatu przyjął podczas posiedzenia w dniu 20 marca 2015 r. i zostało ono natychmiast przekazane do władz spółki Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo.
W piśmie adresowanym na ręce Tomasza Bukowskiego - Prezesa Zarządu PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o. samorządowcy przedstawiają swoje argumenty oraz przekazują protest kilkudziesięciu zakładów instalatorskich z branży gazowniczej działających na terenie Powiatu Ostrowskiego.
- Domagamy się zmiany tej niekorzystnej decyzji, która uderza w kilkadziesiąt tysięcy odbiorców indywidualnych oraz firm. Warto raz jeszcze rozważyć tę decyzję, która komplikuje życie wszystkim klientom. (…) Jako samorząd staramy się wspierać lokalną przedsiębiorczość, ale takie decyzje niweczą starania wielu osób i instytucji. Dlatego podzielamy niezadowolenie środowiska gospodarczego w tym firm instalatorskich (gazowniczych) z terenu naszego powiatu żądając pozostawienia biura obsługi w Ostrowie – czytamy w piśmie.
-Biura Obsługi Klienta w Ostrowie Wielkopolskim jest dużym udogodnieniem dla tej rzeszy klientów, którzy mają do załatwienia sprawy związane z przyłączeniem i eksploatacją urządzeń gazowych, a także z zawieraniem umów, składaniem reklamacji itp. Udogodnienie jest tym większe, że w tym samym budynku znajdują się biura Państwa spółki, jak również spółki odpowiedzialnej za przesył gazu i dzięki temu klienci mogą załatwić tam kompleksowo wszystkie formalności. Jest to również bardzo ważne z innego powodu, ponieważ z usług biura korzystają nie tylko mieszkańcy Ostrowa, ale też pozostałych 7 gmin naszego powiatu.
Zarząd przypomina, że równie niezrozumiałą decyzję w sprawie swojego Biura Obsługi Klienta podjęła wcześniej Energa SA, co spotkało się z bardzo licznymi protestami ludzi. Efektem tej niezrozumiałej racjonalizacji poza oburzeniem było m.in. poszukiwanie innych dostawców energii. Z czasem biuro obsługujące klientów Energii pojawiły się w Ostrowie w innej lokalizacji. W tym kontekście jawi się pytanie, po co burzyć rozwiązanie, które sprawdziło się przez wiele lat?