Wielojęzyczność w IV LO
Kolorowo i wesoło było w IV LO. A wszystko to za sprawą Europejskiego Dnia Języków Obcych, który obchodzony jest 26 września. Ostrowska „czwórka” włączyła się w obchody tego dnia.
Korytarze przyozdobione zostały elementami charakterystycznymi dla danego kraju. Każde piętro nawiązywało do innego kraju. Był korytarz w stylu hiszpańsko- francuskim, angielskim i niemieckim. Przygotowane też zostały łamańce językowe oraz powitania w językach angielskim, francuskim, hiszpańskim i niemieckim.
W tym dniu też za biurkiem nauczycielskim zasiedli uczniowie. I nie chodzi o zamianę ról. Wybrane osoby prowadziły zajęcia dla swoich młodszych kolegów. Tosia, Zuzia i Weronika z IIIc- klasy językowej przygotowały lekcję na temat różnic między odmianą brytyjską języka angielskiego a amerykańską.
„ To zupełnie nowe doświadczenie stanąć z drugiej strony biurka. Musiałyśmy być dobrze przygotowane, żeby przekazać wiedzę młodszym kolegom”- powiedziała Weronika.
„To zupełnie inna perspektywa nauczania, zasiąść z drugiej strony, w ten sposób mogłam zobaczyć efekt mojej pracy”- powiedziała Karolina Halczuk- nauczyciel języka angielskiego.
Była też lekcja języka francuskiego. Paulina z klasy II c- klasy językowej, prowadziła zajęcia ze swoimi młodszymi kolegami z klasy I. Przygotowała dwie piosenki. Jedna z nich to „Aux Champs- Elysees”.
„Wybrałam tą piosenkę, ponieważ ona jest znana i łatwa”- powiedziała Paulina.
„Dobrze się dziś bawiliśmy śpiewając”- powiedział Szymon.
„To nowe doświadczenie dla nas, mieliśmy lekcję z naszą starszą o rok koleżanką”- dodała Julita.
Uczniowie przebierali się też w tym dniu w stroje charakterystyczne dla Anglii, Francji, Hiszpanii i Niemiec. Został zorganizowany konkurs na najlepszy strój. Głosowanie jeszcze trwa.
Europejski Dzień Języków Obcych ustanowiony został przez Radę Europy w 2001 roku. Do młodych europejczyków skierowany został w tym dniu w Radzie Europy apel, żeby uczyć się jak największej liczby języków. W IV LO młodzież ma możliwość nauki angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego i niemieckiego. Uczniowie sami wybierają języki jakich chcą się uczyć.