strona główna | mapa serwisu | kontakt | NPP
Herb Powiatu Ostrowskiego
Mucha w galerii
10 kwietnia 2017 roku

Mucha w galerii

Zdolny, wszechstronny, pracowity, rozpoznawalny, funkcjonujący już w przestrzeni publicznej Ostrowa, Londynu czy Hong Kongu- artysta, projektant grafiki użytkowej, do tego graficiarz- wszystko w jednej osobie. Ostrowianin Konrad Moszyński zaprezentował wycinek swojej twórczości w Galerii Sztuki Współczesnej w Ostrowie Wielkopolskim na wystawie „Branding- Sz(t)uka kompromisu”.

Najnowsza propozycja wystawiennicza Galerii Sztuki Współczesnej w Ostrowie Wielkopolskim to prace Konrada Moszyńskiego, artysty funkcjonującego pod nazwą „muchaDSGN”.

zdjecie

Muchę można coraz częściej spotkać w mieście, wykonane przez niego logotypy funkcjonują już w obiegu, żyją swoim życiem, reklamują chociażby: modny w mieście klub muzyczny powstały w budynku po dawnej przepompowni, bar, salon fryzjerski, sklep ze starymi meblami, klub sportowy itd.

     Absolwent poznańskiego Uniwersytetu Artystycznego (wcześniej ASP). W 2014 roku obronił dyplom z wyróżnieniem w Pracowni Animacji prof. Jacka Adamczaka wraz z aneksem powstałym w Pracowni Wydawnictw prof. Mirosława Pawłowskiego. Członek STGU (Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej). Od 2012 roku projektant w labelu muzycznym Osterdam Records.  W 2016 roku uhonorowany tytułem Osobowości Ostrowskiej Kultury. Pięciokrotnie wyróżniony przez prestiżowy portal branży kreatywnej Behance. Laureat wielu konkursów i wystaw m.in. : Drugiej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych, 30/30 Konkurs na najlepszą okładkę płytową 2015, Cover awArts | Najlepsze polskie okładki płyt 2015.

zdjecieOd 4 lat prowadzi własne studio projektowe, gdzie realizuje prace artystyczne dla klientów z Polski, Niemiec, Wielkiej Brytanii, jak i z dalszych zakątków świata m.in. z: USA, Hong Kongu czy Tajlandii. Konrad zaskoczył nas ilością swoich prac.  Tutaj w galerii pokazujemy tylko wycinek jego twórczości. Robi bardzo fajne, interesujące rzeczy. Pokazujemy tu jego twórczość w szerokim spektrum.  Z konfrontacji z klientami wychodzi obronną ręką. Klienci ufają mu, pozwalają działać, nie ograniczając przestrzeni”- powiedział dyrektor galerii Cezary Janiszewski.

Wydaje mi się, że wypracowałem już swój styl, aczkolwiek cały czas szukam, to dopiero początek twórczości, więc jest jeszcze czas na rozwój. Projekty są dość spójne czy to w kolorystyce, czy kształtach. Nie chciałbym się jednak szufladkować, więc staram się działać na różnych polach, nie ograniczam się do form, do płaskich rzeczy. Dochodzi do tego animacja, formy wizualne, które też się staram robić”- powiedział Konrad Moszyński.

Na co dzień projektuje logotypy, kroje pism, okładek płyt, opakowań, publikacji, wydawnictw, tekstyliów, szyldów, aranżuje wnętrza, tworzy murale oraz wszelkie inne formy wizualne, w tym teledyski i animacje, przede wszystkim jednak zajmuje się brandingiem- kreowaniem wizerunku marek. Tworzy wizualizacje dla klientów: wizytówki, teczki, opakowania na produkty, koszulki, metki.

zdjecie

„Na tym polega przede wszystkim kompromis w tworzeniu sztuki użytkowej, żeby to służyło obu stronom, żebym ja miał satysfakcję, z tego co stworzyłem i żeby klient był zadowolony z tego co otrzymał. To wszystko trzeba pogodzić: moją wizję z tym czego oczekuje klient, jednocześnie z tym co jest dyktowane przez rynek, namawiam, żeby mi zaufano ”- powiedział Konrad Moszyński.

Współpraca artysty z klientem, np. koncernem tworzącym oprogramowania do rachunkowości, zaowocowała niezwykle oryginalną i spójną kolekcją plakatów.

zdjecie

„Na początku uważałem, że nie do końca idzie to pogodzić, świat rachunkowości, cyferek, liczb, typowego biznesu z  moją pracą. Ale dzięki otwartości prezesa DGCS na taką manualną propozycję portretów i plam, mogła powstać ta seria. Do moich rysunków wkomponowane zostały cytaty dopasowane do profilu działalności firmy. I całość stworzyły plakaty pod hasłem : „Oni nas inspirują”- powiedział Konrad Moszyński.

Artysta przygotowywał także swoje propozycje do kampanii społecznych: „ Jedzenie Zamiast Bomb” czy na potrzeby „Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka”. W niezwykle umiejętny sposób, wykorzystując obrazkowe formy komunikacji, potrafi zamknąć w jednym znaku główny sens kampanii.

zdjecieOstrowianin Konrad Moszyński to świetny przykład na to, że pierwsze szkice, nieśmiałe próby tworzenia animacji, podparte nauką na studiach i solidnym warsztatem przekuć można w duży sukces zawodowy. To pierwsza jego wystawa indywidualna. Wernisaż odbył się w miniony piątek 7. kwietnia 2017 roku.

Dodał(a): Zuzanna Jerzyk
Odwiedzin: 137