Sms przypomni o terminie
Sms lub mail powiadomi nas o terminie odbioru prawa jazdy lub dowodu rejestracyjnego w Starostwie Powiatowym w Ostrowie. Warunkiem skorzystania z tej bezpłatnej usługi jest tylko podpis właściciela na formularzu.
Nową usługę, która ma oszczędzić czas i usprawnić obsługę interesantów wprowadziły dwa referaty zajmujące się wydawaniem prawa jazdy oraz dowodu rejestracyjnego.
- Interesant, który chce i ma techniczne możliwości, by skorzystać z usługi powiadomienia SMS lub e-mail, powinien wskazać odpowiednie informacje, składając jednocześnie oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w związku z chęcią skorzystania z w/w usługi – wyjaśnia Katarzyna Czaja z Referatu Wydawania Uprawnień dla Kierowców.
Procedura wynika z faktu ochrony danych osobowych została jednak maksymalnie uproszczona, a jedyna dodatkowa czynność z tym związana to złożenie podpisu na pieczęci, która jest umieszczana we wniosku o wydanie prawa jazdy.
W przypadku interesanta który rozpoczął kurs w ośrodku szkolenia kierowców i zgłosi się dopiero do Referatu w Starostwie po odbiór gotowego dokumentu prawa jazdy, pisemnie przekazano informację wszystkim Ośrodkom Szkolenia Kierowców w Powiecie Ostrowskim, aby we własnym zakresie i na własny koszt wprowadziły podobne pieczęci. Jednocześnie w przypadku, gdy po otrzymaniu takiego wniosku o wydanie prawa jazdy nie będzie pieczęci lub brak będzie podpisu, Referat nie będzie mógł poinformować interesanta elektronicznie lub sms o czekającym na niego prawie jazdy.
Jak informuje Karolina Szuleta z Referatu Rejestracji Pojazdów w momencie składania wniosku o rejestrację pojazdu, pracownik merytoryczny informuje interesanta o możliwości otrzymania powiadomienia. W przypadku zainteresowania wypełnia stosowne oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz podaje numer tel. komórkowego lub e-mail.
Interesanci korzystający z usługi nie ponoszą żadnych kosztów z tytułu wysłania sms. Usługa dostępna jest od kilku tygodni, skorzystało z niej już kilkadziesiąt osób.