OBOWIĄZEK INFORMACYJNY RODO

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO) informuję, iż

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Ostrowski, Starostwo Powiatowe w Ostrowie Wielkopolskim z siedzibą w: 63-400 Ostrów Wielkopolski, al. Powstańców Wielkopolskich 16, tel.: 62 737 84 00, fax.: 737 84 33, e-mail: starostwo@powiat-ostrowski.pl, www.powiat-ostrowski.pl.
  2. Administrator Danych powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą w Starostwie Powiatowym w Ostrowie Wielkopolskim, tel.: 62 737 84 38, fax.: 737 84 56.  e-mail: iod@powiat-ostrowski.pl.  
  3. Dane osobowe są gromadzone i przetwarzane w celu realizacji obowiązków Administratora Danych, w związku z załatwianą sprawą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia RODO, co oznacza, iż przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, a także w celach archiwalnych.
  4. Dane osobowe będą usuwane w terminach wskazanych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych lub w innych przepisach prawa, regulujących czas przetwarzania danych.
  5. Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym je na zlecenie Administratora Danych (np.: podmiotom serwisującym systemy informatyczne i aplikacje w których przetwarzane są dane osobowe), instytucjom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obowiązującego prawa (np.: organom administracji, sądom,) oraz innym podmiotom w zakresie, w jakim są one uprawnione do ich otrzymywania na podstawie przepisów prawa.
  6. Podanie danych osobowych jest obowiązkiem ustawowym i wynika z obowiązujących przepisów prawa.
  7. Osoba, której dane są przetwarzane, w granicach określonych rozporządzeniem RODO, ma prawo do:
    • żądania od Administratora Danych dostępu do swoich danych osobowych,
    • sprostowania, ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, a także przenoszenia danych,
    • wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Przechodzę do serwisu
strona główna | mapa serwisu | kontakt
Herb Powiatu Ostrowskiego
Urząd przyjazny interesantom
13 lipca 2012 roku

Urząd przyjazny interesantom

Powiatowy Urząd Pracy w Ostrowie otrzymał certyfikat „Urząd Przyjazny’’. To pierwszy w Wielkopolsce urząd pracy, który poddał się tej ocenie, a dokument ma się przyczynić do jeszcze sprawniejszej obsługi klientów.

Wręczenie certyfikatu odbyło się 13 lipca 2012 r. w siedzibie PUP w obecności pracowników oraz Starosty Ostrowskiego.

- Ten certyfikat zobowiązuje. Kiedy o tym fakcie zacznie się mówić w mediach to informacje odbierać będą mieszkańcy. Ci którzy wejdą załatwić coś w PUP postawią wam jeszcze wyżej poprzeczkę. Będą od razu po swojemu oceniać i komentować otrzymany dokument. Dlatego gratulując i dziękując zwracam wam uwagę na to, że przyjmując logo „Przyjazny Urząd” bierzecie dodatkowe zobowiązania - powiedział Paweł Rajski Starosta Ostrowski. Zwrócił także uwagę na to, że szansą sprostania wymaganiom jest m.in. chęć dzielenia się dobrymi praktykami w codziennej pracy, szczególnie pomiędzy pracownikami doświadczonymi a młodymi stażem.

* obraz_005.jpg

Przyznanie certyfikatu poprzedziło wykonanie szczegółowego audytu w PUP-ie, a ślad za nim przeprowadzone zostały szkolenia.

- Audyt pokazał nam słabe i mocne strony urzędu. Słabsze obszary od razu staraliśmy się zmienić poprzez przeprowadzenie szkoleń. Certyfikat otrzymaliśmy na rok i mamy świadomość, że musimy cały czas pracować nad ulepszaniem obsługi. Zdajemy sobie sprawę, że mając ok. 6 tys. zarejestrowanych bezrobotnych zawsze znajdzie się ktoś niezadowolony, ale robimy wszystko, aby takich osób było jak najmniej – mówi Hanna Pawlak Kornacka dyrektor PUP w Ostrowie Wielkopolskim.  

Jakość obsługi weryfikowano różnymi metodami. W urzędzie pojawił się m.in. „tajemniczy klient’’ osoba, która wcieliła się w bezrobotnego i chciała zapisać się na staż sprawdzając w ten sposób obsługę, bo jak podkreślał przedstawiciel właśnie na ten aspekt pracy zwracają szczególną uwagę.

– W ocenie poszczególnych urzędów jesteśmy bardzo skoncentrowani na przyjazności urzędu. Nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej i to jest najważniejsza idea naszego programu. Pracownicy ostrowskiego PUP wykonali kawał dobrej roboty, ale jest jeszcze sporo przed wami w obszarach deficytowych wskazaliśmy właśnie poziom obsługi. Nie znaczy to, że tu w Ostrowie dzieje się coś złego, taka jest też specyfika wszystkich PUP-ów. Na pewno jednym z obszarów wymagających poprawy jest wizerunek urzędu. PUP-y wykonują świetną pracę, ale nie wszyscy się o tym wiedzą. Dlatego m.in. staramy się podnieść identyfikacje pracowników ze swoją firmą – powiedział Radosław Rybak dyrektor zarządzający z firmy bit Polska, przeprowadzającej audyt.  

Dodał(a): Janusz Grzesiak
Odwiedzin: 328