Rozwijają kluczowe kompetencje
Z początkiem roku szkolnego 110 uczniów Zespołu Szkół Usługowych w Ostrowie Wielkopolskim przystąpiło do projektu „Szkoła Kluczowych Kompetencji”. Ponadregionalny Program rozwijania umiejętności uczniów szkół Polski centralnej i południowo zachodniej finansowany jest z Unii Europejskiej.
Zespół Szkół Usługowych w Ostrowie Wielkopolskim uczestniczy od 1 września 2010 r. w projekcie Kluczowe Kompetencje, w którym biorą udział szkoły z całej Polski. Projekt trwa 3 latai jest realizowany przez: Wyższą Szkołę Ekonomii i Innowacji w Lublinie - Lidera Projektui Partnera: Dolnośląską Szkołę Wyższą we Wrocławiu. Ponadregionalny Program rozwijania umiejętności uczniów szkół Polski centralnej i południowo zachodniej finansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i Budżetu Państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Celem Projektu jest zwiększenie dostępności do rozwoju Kompetencji Kluczowych uczniów szkół ponadgimnazjalnych o profilu zawodowym oraz szkół policealnych w Polsce.
W ramach projektu realizowane są programy autorskie napisane przez nauczycieli, uwzględniające kształtowanie kompetencji kluczowych w zakresie nauczania technologii informacyjnej, języka niemieckiego w zawodzie technik hotelarstwa, matematyki w zawodzie technik żywienia i gospodarstwa domowego oraz przedsiębiorczości w zawodach: technik organizacji usług gastronomicznych i technik usług fryzjerskich.
- Każdy uczeń biorący udział w projekcie otrzymuje komplet bezpłatnych podręczników z przedmiotów objętych projektem. Szkoła w ramach projektu otrzymała nieodpłatnie materiały dydaktyczne, biurowe oraz niezbędny sprzęt: projektor, laptop i drukarkę – wyjaśnia Barbara Jakubowska, Szkolny Administrator - Dodatkowo dla uczestników projektu zorganizowaliśmy między innymi Wakacyjne Obozy Naukowe w Poroninie, Koła Naukowe w Poznaniu oraz Studium Kompetentnych Liderów w wybranej przez ucznia Uczelni Wyższej oraz konkursy.
Również nauczyciele uczący w klasach biorących udział w projekcie uczestniczą każdego roku szkolnego w warsztatach dotyczących metodyki i kwartalnych seminariach dotyczących wdrażanych w szkołach programów oraz obserwacji wybranych zajęć prowadzonych przez zespół metodyków Mobilnego Instytutu Kompetencji.
Rezultatami Projektu będą nabyte przez uczniów umiejętności praktycznego wykorzystania kompetencji kluczowych w wyuczonym zawodzie na rynku pracy.