Połączy dwa województwa
Nowo wybudowana droga w miejscowości Bogdaj połączy dwie gminy, dwa powiaty i dwa województwa. Zadanie zrealizowane zostało dzięki współpracy trzech samorządów i zarządów dróg.
Ciąg dróg powiatowych 5336P i 1421D jest istotnym szlakiem komunikacyjnym łączącym powiaty ostrowski i milicki oraz Wielkopolskę z Dolnośląskim. O modernizację, a właściwie o budowę od podstaw tej drogi zabiegały władze Sośni. Dla mieszkańców ten ciąg komunikacyjny stanowi najkrótsze połączenie w kierunku Milicza, Sulmierzyc, Krotoszyna, a także Poznania. Niestety, dotychczas droga ta na odcinku przebiegającym przez granicę powiatów miała nawierzchnię gruntową.
Porozumienie dotyczące jej budowy zawarto w 2012 r.
- Ustaliliśmy w nim, że Powiaty Ostrowski i Milicki oraz Gmina Sośnie, wspólnie wykonają nawierzchnię bitumiczną, a całe zadanie w naszym imieniu zrealizuje Powiatowy Zarząd Dróg w Ostrowie Wielkopolskim – powiedział Paweł Rajski Starosta Ostrowski, podkreślając dobrą współpracę z samorządowcami w tej kwestii.
W ramach tej inwestycji wykonano nową nawierzchnię bitumiczną o łącznej długości ok. 600m. Na realizację zadania Powiat Ostrowski przeznaczył 100 tys. zł, Powiat Milicki 113 tys. zł a Gmina Sośnie 102 tys. zł.
- Istotne jest także to, że podzieliliśmy się zadaniami w ramach całego projektu. Powiat Milicki opracował projekt budowlany dla swojego odcinka, a Gmina Sośnie dla odcinka na terenie naszego powiatu – powiedział Piotr Śniegowski dyrektor PZD w Ostrowie.
W sieci drogowej Powiatu Ostrowskiego znajduje się pond 500 km dróg, dla przykładu powiat pleszewski ma ich ok. 370, a ostrzeszowski 261. Z ogólnej liczby dróg powiatowych ok. 410 km ma nawierzchnię bitumiczną. Z tego ok. 120-130 już zostało zmodernizowanych. Pozostaje więc ok. 280 km czyli ok. 1/3 do wykonania i to stanowi prawdziwe wyzwanie. W efekcie reformy administracyjnej drogi rozdysponowano z automatu i dlatego oprócz ważnych ciągów komunikacyjnych, na których natężenie ruchu wynosi nawet kilka tys. pojazdów na dobę Powiat Ostrowski otrzymał także nieutwardzone leśne dukty. W takim standardzie była m.in. droga w Bogdaju, od niedawna dopiero pokryta asfaltem.