Europejskie staże zawodowe uczniów Zespołu Szkół Ekonomicznych w Ostrowie Wielkopolskim im. Józefa Gniazdowskiego
Numer projektu: 2013-1-PL1-LEO01-37350
Źródło finansowania: Program Operacyjny Kapitał Ludzki współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
Całkowita wartość projektu: 411 458,80 PLN
Wysokość dofinansowania: 100%
Czas trwania projektu: 01.12.2013 – 31.12.2014
Streszczenie projektu
Wnioskodawcą projektu jest Zespół Szkół Ekonomicznych w Ostrowie Wielkopolskim im. J. Gniazdowskiego. Partnerzy w projekcie to szkoła angielska i niemiecka. Uczestnikami projektu będzie grupa 42 uczniów, kształcąca się w zawodzie technik logistyk i technik ekonomista. Uczestnicy projektu podzieleni zostaną na 3 grupy, z uwagi na jakość realizowanego stażu i możliwości organizacyjne partnerów. Programy staży realizowane będą w 3 grupach, w angielskiej i niemieckiej placówce partnerskiej, zgodnie z przyjętym harmonogramem realizacji wymian. Czas trwania staży to 2 tygodnie. Głównym celem projektu jest poprawa jakości i innowacyjności kształcenia zawodowego w ZSE w Ostrowie Wlkp., poprzez zdobycie umiejętności zawodowych, kompetencji językowych i kulturowych przez grupę 42 uczniów szkoły. Realizacja projektu umożliwi uczniom poznanie innowacyjnych technologii i metod organizacji pracy, zapoznanie się z metodami planowania, finansów, marketingu, transportu i dystrybucji, analizy finansowej i ekonomicznej i wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych w zakresie przedmiotów ekonomicznych i logistycznych.
Dodatkowo uczniowie zapoznają się z obowiązującymi angielskimi i niemieckimi przepisami BHP oraz samą kulturą bezpiecznej pracy. Uczestnicy projektu odbędą staż, jako 1 część swojej szkolnej praktyki zawodowej w przedsiębiorstwach branży logistycznej i ekonomicznej, w profesjonalnych niemieckich pracowniach nauki zawodu, doświadczając tym samym realnych warunków zatrudnienia europejskiego rynku pracy. Praktyka zawodowa realizowana za granicą to innowacyjne rozwiązanie w porównaniu do wieloletniej tradycji organizacji praktyk zawodowych w kraju. Założeniem projektu jest nabycie przez jego uczestników nowej praktycznej wiedzy i doświadczeń zawodowych w swojej profesji, które bezpośrednio zwiększą atrakcyjność przyszłych absolwentów szkoły na rynku pracy. Poprawa kompetencji językowych, ukierunkowanych szczególnie na słownictwo zawodowe i jego praktyczne zastosowanie przyczyni się także do lepszego przygotowania uczniów do czekających ich w przyszłości egzaminów na kwalifikacje zawodowe.