Warsztaty przyrodnicze - aula wypełniona po brzegi!
W dniu 5 marca 2014 roku odbyły się w I Liceum Ogólnokształcącym w Ostrowie Wielkopolskim Warsztaty Przyrodnicze, które przyciągnęły tłumy gimnazjalistów. Aula Alma Mater zapełniła się po brzegi ponad 130 uczniami gimnazjów z całego powiatu ostrowskiego wraz z ich opiekunami.
Warsztaty zainaugurował dyrektor Marek Lewicki, przedstawiając dwóch wybitnych gości z Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, z którym od lat nasza szkoła współpracuje: dr Grzegorza Kowalewskiego i dr Michała Lorenca. Dr Grzegorz Kowalewski z Instytutu Geoekologii i Geoinformacji uświetnił nasze warsztaty wykładem dla opiekunów gimnazjalistów i uczniów naszego liceum z klas biologiczno – chemicznych i geograficzno – matematycznych na temat: „ Dlaczego znikają jeziora?”. W międzyczasie uczniowie gimnazjów podzieleni zostali na 3 grupy, które udały się odpowiednio do pracowni chemicznej, geograficznej i biologicznej, gdzie odbyły się zajęcia pod okiem nauczycieli przedmiotów: Agnieszki Kłakulak, Aleksandry Podskarbi, Alicji Nowinki i Ewy Guarino, a prowadzone również przez uczniów naszego liceum. Każda z grup odbywała 3 półgodzinne ciekawe i często wybiegające poza program nauczania zajęcia z każdego z poniższych przedmiotów: chemii, biologii i geografii.
Po ćwiczeniach i skromnym poczęstunku uczniowie ponownie spotkali się w auli liceum, gdzie tym razem mieli okazję wraz z opiekunami wysłuchać wykładu dr Michała Lorenca, pracownika stacji ekologicznej UAM w Wielkopolskim Parku Narodowym zatytułowanego „Wielkopolski Park Narodowy muzeum form polodowcowych”. Warto podkreślić, że klasy geograficzne, korzystając z gościnności stacji UAM, odbywają w WPN corocznie dwudniowe ćwiczenia terenowe, które również prowadzi dr Michał Lorenz.
Warsztaty zakończyła Agnieszka Kłakulak, dziękując zgromadzonym za liczny udział, zapraszając na kolejne warsztaty za rok, jak również na dzień otwarty szkoły w dniu 15 marca 2013 roku (sobota).Warsztaty okazały się cennym doświadczeniem dla wszystkich ich uczestników, albowiem zetknęły ze sobą na płaszczyźnie nauki gimnazjalistów z licealistami, a nauczycielom gimnazjów i nauczycielom liceum pozwoliły na wymianę doświadczeń z wykładowcami akademickimi.