Personel Projektu
Szkolni Organizatorzy Rozwoju Edukacji, zwani dalej SORE wyłonieni zostali na podstawie Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zatrudnieni zostali na podstawie umów cywilnoprawnych. Otrzymali oni przydział następujących placówek oświatowych:
warHieronim Duczmal - SORE 1
1- 2. Zespół Szkół Chynowa (SP, GIM)
3-5. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych CKU Przygodzice (ZSZ, TECH, LO)
6-7. Zespół Szkół Czarnylas (SP, GIM)
8. Szkoła Podstawowa Przygodziczki
Anna Galant - SORE 2
1. Gimnazjum nr 3 Ostrów Wielkopolski
2. Gimnazjum Wierzbno
3- 4. Zespół Szkół Ekonomicznych Ostrów Wielkopolski (ZSZ, TECH )
5. Gimnazjum Wielowieś
6. Szkoła Podstawowa Janków Zaleśny
7- 8. Zespół Szkół Sośnie (SP, GIM)
Marek Koliński - SORE 3
1- 2. Zespół Szkół Usługowych Ostrów Wielkopolski (ZSZ, TECH)
3. Szkoła Podstawowa Strzyżew
4. Szkoła Podstawowa Słaborowice
5. III LO Ostrów Wielkopolski
6. Szkoła Podstawowa nr 6 Ostrów Wielkopolski
7. Szkoła Podstawowa Parczew
8. Szkoła Podstawowa Pawłów
Beata Misiek - SORE 4
1.Przedszkole nr 14 Ostrów Wielkopolski
2.Przedszkole nr 2 Ostrów Wielkopolski
3.Szkoła Podstawowa Spółdzielni Edukator Ostrów Wielkopolski
4.Szkoła Podstawowa Bogdaj
5.Szkoła Podstawowa Cieszyn
6- 7. Zespól Szkół Sióstr Salezjanek Ostrów Wielkopolski (GIM, LO)
Anna Opłocka - SORE 5
1. I LO Ostrów Wielkopolski
2. Szkoła Podstawowa nr 1 Ostrów Wielkopolski
3. Gimnazjum nr 4 Ostrów Wielkopolski
4-5. Zespół Szkół Transportowo- Elektrycznych CKU Ostrów Wielkopolski( ZSZ, TECH)
6. Liceum Ogólnokształcące Spółdzielni Oświatowej Ostrów Wielkopolski
7. Gimnazjum Świeca
8. Szkoła Podstawowa nr 5 Ostrów Wielkopolski
Maria Pawlak - SORE 6
1- 2. Zespół Szkól Koryta (SP, GIM)
3. Szkoła Podstawowa Biskupice Ołoboczne
4. Szkoła Podstawowa Ligota
5- 6. Zespół Szkół Budowlano- Energetycznych Ostrów Wielkopolski (ZSZ, TECH)
7.Gimnazjum Granowiec
Renata Sroka - SORE 7
1. Szkoła Podstawowa Masanów
2. IV LO Ostrów Wielkopolski
3. Liceum Ogólnokształcące Odolanów
4. Szkoła Podstawowa Gostyczyna
5- 6. Zespół Szkół Technicznych Ostrów Wielkopolski (ZSZ, TECH)
7. Szkoła Podstawowa Huta
8. II Liceum Ogólnokształcące Ostrów Wielkopolski
Maria Wójcicka - SORE 8
1.-2. Zespól Szkół Sobótka [ SP +GIM];
3. Szkoła Podstawowa Sieroszewice
4. Szkoła Podstawowa Lamki
5. Szkoła Podstawowa Łąkociny
6. Szkoła Podstawowa Radłów
7. Szkoła Podstawowa Dębnica
8. Gimnazjum Przygodzice
SORE w okresie od września do grudnia 2013 roku podjęli następujące działania podstawowe działania w Projekcie:
- przeprowadzenie diagnozy wstępnej w przydzielonych placówkach;
- cykliczne konsultacje indywidualne i zbiorowe w przydzielonych placówkach z dyrektorami, radami pedagogicznymi oraz wyłonionymi zespołami zadaniowymi w celu przygotowania Rocznych Planów Wspomagania, zwanych dalej RPW;
- opracowanie roboczych wersji RPW dla poszczególnych placówek i przekazanie ich do konsultacji zespołom zadaniowym;
- opracowanie ostatecznych wersji RPW z uwzględnieniem uwag nauczycielek i nauczycieli z poszczególnych placówek i ich przedstawienie do akceptacji przez Koordynatora Projektu;
- przedstawienie zaakceptowanych wersji RPW do formalnego zatwierdzenia przez rady pedagogiczne poszczególnych placówek.
Podstawowe działania SORE w okresie styczeń- luty 2014 roku:
- konsultacje indywidualne z przedstawicielami firmy, która wygrała przetarg nieograniczony na wykonanie usługi szkoleniowej w Powiecie Ostrowskim w celu doprecyzowania tematyki szkoleń i konsultacji w ramach realizacji zapisów RPW;
- konsultacje indywidualne ze specjalistami i ekspertami prowadzącymi szkolenia i konsultacje w ramach RPW w celu doprecyzowania oczekiwań nauczycielek i nauczycieli i ich zapisania w tzw. ankietach sukcesu;
- udział w wybranych szkoleniach i konsultacjach w poszczególnych placówkach w celu monitorowania ich przebiegu.
Koordynatorzy sieci współpracy i samokształcenia, zwani dalej koordynatorami, również wyłonieni zostali na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych. Zatrudniono ich na podstawie umów cywilnoprawnych.
Utworzono w Projekcie 5. tematycznych sieci współpracy i samokształcenia, których celem jest wymiana doświadczeń między uczestniczkami/uczestnikami, nawiązywanie kontaktów i współpracy, stałe podnoszenie kompetencji, pozyskiwanie wsparcia metodycznego i oraz pracę zdalną na udostępnionej przez Ośrodek Rozwoju Edukacji platformie internetowej. Tematy sieci zostały wybrane przez dyrektorki/dyrektorów szkół i przedszkoli po konsultacjach z radami pedagogicznymi w wyniku diagnoz przeprowadzonych w roku 2012 i w 2013 roku przez Koordynatora ds. Doradców Metodycznych w Powiecie Ostrowskim.
W wyniku rankingu najwięcej wskazań uzyskały następujące sieci:
Sieć dyrektorska: Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły;
Sieci tematyczne adresowane do nauczycielek i nauczycieli to:
- Skuteczne sposoby zachęcania uczniów do czytania,
- Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów?
- Promocja i budowanie wizerunku szkoły,
- Nauczyciele pracują zespołowo.
Koordynatorami tych sieci zostali w kolejności podanych wyżej tematów: Jan Bartczak, Dorota Musiał, Anna Staszak, Małgorzata Lucińska oraz Iwona Wojciechowska.
W każdej z 5. sieci są 2 grupy 25-32 osobowe. Proces rekrutacji do poszczególnych sieci przeprowadzili koordynatorzy w ścisłej współpracy z Koordynatorem Projektu.
W okresie od września do grudnia 2013 roku oraz od stycznia do lutego 2014 r. wykonali oni następujące działania podstawowe:
- przygotowanie harmonogramu pracy sieci;
- zaproszenie uczestników i włączenie ich do sieci informatycznej (nadanie uprawnień, włączenie do grup dyskusyjnych);
- organizowanie i prowadzenie spotkań uczestników sieci;
- pozyskanie ekspertów zewnętrznych – specjalistów w zakresie tematu pracy sieci;
- bieżące moderowanie sieci, w tym forum dyskusyjnego oraz forum wymiany doświadczeń dla uczestników (praca na platformie);
- udostępnianie materiałów samokształceniowych (praca na platformie).
Koordynatorzy sieci przeprowadzili ponadto diagnozy wstępne.
W ramach Projektu wyłoniono także w przetargu nieograniczonym na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych. ponadto 3 specjalistów stanowiących Grupę Monitorującą Zatrudniono ich na podstawie umów cywilnoprawnych.
Katarzyna Wardeńska - specjalista nr 1 ds. psychologii i pedagogiki (PPP) wykonującej zadania statutowe w placówce zajmującej się poradnictwem psychologiczno-pedagogicznym.
Jej podstawowe zadania to:
- opiniowanie Rocznych Programów Wspomagania (RPW) dla 62 szkół/ przedszkoli pod kątem ich zgodności z psychologią rozwojową dzieci i młodzieży, a w przypadku niezgodności, wskazanie kwestii do uzupełnienia;
- udział w pracach Grupy Monitorującej i Zespołu Nadzorującego Projekt- w tym współudział w przygotowaniu, przeprowadzeniu oraz w opracowaniu wyników tzw. ankiet sukcesu udziału w Projekcie;
- współudział w opracowaniu Powiatowego Programu Wspomagania, zwanego dalej PPW, a następnie jego permanentne monitorowanie.
Mariusz Chojnacki - specjalista nr 2 ds. doskonalenia nauczycieli (PDN) wykonujący zadania statutowe w placówce zajmującej się doskonaleniem zawodowym nauczycieli. (Od 12 września 2014r. Małgorzata Juda-Mieloch w wyniku przetargu nieograniczonego po rozwiązaniu umowy z Mariuszem Chojnackim)
Jego podstawowe zadania to:
- opiniowanie programów szkoleń, konsultacji zbiorowych pod kątem ich zgodności z priorytetami państwa w zakresie polityki oświatowej oraz zgodności z polityką unijną w zakresie edukacji- w ramach 2 ofert RPW – dla 62 szkół/przedszkoli; w przypadku niezgodności, wskazać kwestii do uzupełnienia;
- udział w pracach Grupy Monitorującej i Zespołu Nadzorującego Projekt- w tym współudział w przygotowaniu, przeprowadzeniu oraz w opracowaniu wyników tzw. ankiet sukcesu udziału w Projekcie;
- współudział w opracowaniu Powiatowego Programu Wspomagania, zwanego dalej PPW, a następnie jego permanentne monitorowanie.
Bogumiła Celer - specjalista nr 3 ds. bibliotekoznawstwa i informacji naukowej (PBP) wykonującej zadania statutowe w placówce zajmującej się prowadzeniem publicznej biblioteki pedagogicznej.
Jej podstawowe zadania to:
- opracowywanie tematycznych bibliografii w wersji on-line do 2 ofert RPW dla 62 szkół/ przedszkoli- na podstawie przekazanego wykazu tematów szkoleniowych;
- udział w pracach Grupy Monitorującej i Zespołu Nadzorującego Projekt- w tym współudział w przygotowaniu, przeprowadzeniu oraz w opracowaniu wyników tzw. ankiet sukcesu udziału w Projekcie;
- współudział w opracowaniu Powiatowego Programu Wspomagania, zwanego dalej PPW, a następnie jego permanentne monitorowanie.
Ponadto w Projekcie funkcjonuje Zespół Zarządzający w następującym składzie:
Jerzy Wójcicki - Koordynator Projektu.
Wyłoniony został także w przetargu nieograniczonym na podstawie Ustawy Prawo Zamówień Publicznych i zatrudniony na podstawie umowy cywilnoprawnej.
Jego podstawowe zadania to:
- planowanie, koordynacja oraz nadzorowanie pracy osób, zaangażowanych we wdrażanie Projektu,
- weryfikacja rezultatów poszczególnych etapów prac,
- nadzór nad realizacją ofert doskonalenia,
- nadzór nad realizacją RPW,
- nadzór nad realizacją działań Grupy Monitorującej PPW,
- zapewnienie zgodności prowadzonych działań z dokumentami strategicznymi,
- parafowanie i zatwierdzanie wszystkich pism związanych z realizacją Projektu,
- odpowiedzialność za całość realizacji Projektu - w tym bieżąca organizacja prac, nadzór nad harmonogramem i budżetem oraz odpowiednim poziomem merytorycznym szkoleń i konsultacji,
- monitorowanie pracy trenerów i specjalistów,
- kierowanie pracami całego Zespołu Zarządzającego Projektem.
Robert Kaczmarek - Asystent Koordynatora Projektu.
Zatrudniony jako pracownik Starostwa Powiatowego w Ostrowie Wielkopolskim - zwiększony dodatek do wynagrodzenia.
Jego podstawowe zadania to:
- pomoc Koordynatorowi w realizacji zadań w Projekcie- w tym zastępstwo Koordynatora w momencie jego choroby lub urlopu;
- nadzór nad wszystkimi szkołami i przedszkolami biorącymi udział w Projekcie;
- prowadzenie dokumentacji merytorycznej Projektu;
- współpraca z IP2;
- nadzór nad opracowaniem narzędzi promocyjnych;
- przygotowanie artykułów medialnych;
- nadzór nad prawidłowym oznakowaniem materiałów promocyjnych, materiałów dydaktycznych i sprzętu.
Marcin Woliński - Specjalista ds. rozliczeń i sprawozdawczości.
Zatrudniony jako pracownik Starostwa Powiatowego w Ostrowie Wielkopolskim – zwiększony dodatek do wynagrodzenia.
Jego podstawowe zadania to:
- przygotowanie formularzy PEFS;
- przygotowanie sprawozdań z realizacji Projektu;
- terminowe przygotowanie umów i rachunków dla Zespołu Projektowego i pozostałych osób zatrudnionych w Projekcie;
- nadzór nad zgodnością realizacji przeprowadzanych godzin zajęć z zawartymi umowami.
Tomasz Sobczak - Menadżer Projektu.
Zatrudniony jako pracownik Starostwa Powiatowego w Ostrowie Wielkopolskim – zwiększony dodatek do wynagrodzenia.
Jego podstawowe zadania to:
- zapewnienie zgodności realizacji Projektu z zasadami polityk wspólnotowych, z wytycznymi oraz z innymi dokumentami;
- przygotowanie dokumentów związanych z realizacją Projektu, m.in. wniosków o płatność;
- przygotowanie wniosku o płatność końcową i zamknięcie Projektu;
- monitorowanie postępu rzeczowego i finansowego (w tym monitorowanie realizacji zakładanych wskaźników);
- kontrola wewnętrzna przebiegu działań w Projekcie.