Naczelnik Wydziału - Arleta Łąkowska
1. Wydział Organizacyjno - Administracyjny zapewnia funkcjonowanie Starostwa w zakresie: spraw organizacyjnych, obsługi biurowej Zarządu i Rady, prowadzenia sekretariatu Starosty, przyjmowania obywateli w sprawie skarg i wniosków, obsługi obywateli, informacji, spraw kadrowych, spraw szkoleniowych, realizacji zadań z zakresu zamówień publicznych, informatyzacji i spraw administracyjno-gospodarczych.
2. Do podstawowych zadań Wydziału należy w szczególności:
2.1. w zakresie obsługi biurowej Zarządu i Starosty:
1) obsługa posiedzeń Zarządu,
2) koordynowanie prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu i Starosty,
3) zbieranie i opracowywanie materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty,
4) prowadzenie sekretariatów Starosty, członków Zarządu i Sekretarza.
2.2. w zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:
1) opracowywanie projektu Statutu i Regulaminu Starostwa oraz ich nowelizacja,
2) opracowywanie projektów Regulaminu Pracy Starostwa, aktów prawnych Starosty oraz kontrola ich realizacji,
3) nadzorowanie prawidłowego przygotowywania aktów prawnych Zarządu oraz kontrola ich realizacji,
4) organizacja i obsługa narad Starosty i posiedzeń Zarządu,
5) wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
6) koordynowanie wykonania planów pracy Starostwa,
7) prowadzenie rejestrów: upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty, aktów wewnętrznych oraz uchwał organów samorządu powiatowego,
8) inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
9) współpraca z organami policji, straży i innymi jednostkami organizacyjnymi
w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego,
10) prowadzenie archiwum zakładowego.
2.3. w zakresie kontroli:
1) prowadzenie kontroli dotyczącej organizacji i funkcjonowania wydziałów,
załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej oraz
realizacji aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty,
2) udział, na polecenie Starosty w kontrolach powiatowych jednostek organizacyjnych,
3) sprawowanie nadzoru i kontroli nad powierzonymi zadaniami,
2.4. w zakresie skarg i wniosków:
1) przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków, a także prowadzenie ich centralnego rejestru.
2.5. w zakresie spraw kadrowych:
1) prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powołanych przez Starostę,
2) prowadzenie i przechowywanie dokumentacji spraw dotyczących stosunku pracy, przebiegu pracy, rent i emerytur, jubileuszy, odznaczeń, a także zawieranych przez Starostę ponadzakładowych układów zbiorowych pracy,
3) wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, legitymacji służbowych oraz prowadzenie stosownych rejestrów,
4) koordynowanie dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa, prowadzenie praktyk zawodowych,
5) współpraca z Wydziałem Finansowym w zakresie stosowania postanowień Regulaminu Wynagradzania pracowników Starostwa,
6) sporządzanie sprawozdań statystycznych.
2.6. w zakresie funkcjonowania Rady Powiatu:
1) obsługa Rady i jej Komisji w zakresie kancelaryjno- biurowym poprzez:
a) przygotowywanie i obsługę sesji Rady i posiedzeń Komisji,
b) gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych do pracy Rady i poszczególnych Komisji,
c) prowadzenie rejestrów uchwał Rady, wniosków i opinii komisji oraz interpelacji i wniosków Rady,
d) współpracę z wydziałami przy realizacji zadań zawartych w uchwałach Rady.
2.7. w zakresie informatyzacji:
1) obsługa Starostwa w zakresie informatycznym poprzez zabezpieczenie prawidłowości działania sprzętu komputerowego oraz infrastruktury informatycznej,
2) prowadzenie inwestycji w zakresie infrastruktury informatycznej,
3) zabezpieczanie przestrzegania prawa autorskiego i ochrony danych osobowych przy używaniu oprogramowania informatycznego w Starostwie,
4) szkolenie pracowników w zakresie obsługi sprzętu i oprogramowania
informatycznego,
2.8. w zakresie zamówień publicznych:
1) prowadzenie spraw związanych z procedurami przetargowymi i realizacją postanowień ustawy o zamówieniach publicznych oraz nadzór nad prawidłowym stosowaniem przepisów tej ustawy,
2) prowadzenie rejestru zamówień publicznych, odwołań, protestów,
3) prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem protestów w zakresie określonym stosownymi procedurami,
2.9. z zakresu spraw administracyjno – gospodarczych:
1) prowadzenie spraw dotyczących inwestycji, remontów oraz konserwacji budynków Starostwa,
2) zabezpieczanie przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej,
3) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo - technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa,
4) gospodarowanie lokalami, środkami rzeczowymi oraz zabezpieczanie mienia Starostwa,
5) prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia oraz spraw związanych z wykonywaniem inwentaryzacji w Starostwie,
6) opracowywanie i realizacja planów finansowych budżetu Starostwa w części przewidzianej dla Wydziału,
7) gospodarowanie taborem samochodowym, zabezpieczenie łączności oraz informacji dla interesantów,
8) wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa,
9) załatwianie całokształtu spraw związanych z prenumeratą literatury, pieczęciami urzędowymi i tablicami informacyjnymi na terenie urzędu,
10) prowadzenie zakładowej działalności socjalnej.