IX Konkurs Wiedzy o Unii
W Zespole Szkół Transportowo-Elektrycznych CKU w Ostrowie w dniu 30 listopada 2017 roku odbyła się dziewiąta już edycja Konkursu Wiedzy o Unii Europejskiej. Tym razem osiemdziesięciu uczniów z piętnastu szkół ponadgimnazjalnych województwa wielkopolskiego stawiło się, aby porównać swoją wiedzę na temat integracji europejskiej, symboli, waluty, struktury władzy, kompetencji organów i instytucji Unii Europejskiej oraz inicjatyw i traktatów europejskich.
Konkurs miał charakter testu pisemnego. Zdaniem ekspertów poziom wiedzy był wyrównany. Nie obyło się bez dogrywki. Ostatecznie pierwsze miejsce zajął Jakub Mazurek - uczeń III Liceum Ogólnokształcącego w Kaliszu. Natomiast kolejne – drugie, trzecie, czwarte i piąte miejsce zdobyli uczniowie I Liceum Ogólnokształcące w Ostrowie Wlkp.: Kinga Lis, Adam Gomułka i Kacper Pietrzak, Hubert Czerwieniec. Kolejne pozycje zajęli (VI) Klaudiusz Miłkowski (Zespół Szkół w Koninie), (VII) Kamil Wasiela (I Liceum Ogólnokształcące w Ostrowie Wlkp.), (VIII)Dominika Gałka (II Liceum Ogólnokształcące w Kaliszu), (IX) Michał Juszczak (III Liceum Ogólnokształcące w Kaliszu), (X)Paulina Stawska (Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1w Kępnie).
Zwycięzcy, którzy zajęli trzy pierwsze miejsca zostali nagrodzeni wyjazdami studyjnymi do Brukseli. Organizatorami konkursu byli Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct - Ostrów Wielkopolski oraz Eurocentrum Innowacji i Przedsiębiorczości w Ostrowie, a fundatorem głównych nagród oraz honorowym patronem był Poseł Parlamentu Europejskiego Andrzej Grzyb.
Nie przypadkiem gospodarzem imprezy był Zespół Szkół Transportowo-Elektrycznych CKU, ponieważ szkoła ta od wielu lat propaguje ideę integracji europejskiej i realizuje wiele własnych programów wpieranych ze środków unijnych, a także jest beneficjentem większych powiatowych projektów (wymiany, zagraniczne staże zawodowe uczniów, nowoczesne wyposażenie pracowni kształcenia zawodowego, rozbudowa kompleksu budynków i ich wyposażenie prowadzące do stworzenia Centrum Kształcenia Praktycznego).