Festiwal języków obcych w III LO
Pandemia koronawirusa nie przeszkodziła nauczycielom III Liceum Ogólnokształcącego w Ostrowie Wielkopolskim w przeprowadzeniu corocznego Festiwalu Języków Obcych. Również i w tym roku (od 9 do 13 listopada) nie zabrakło interesujących prezentacji, quizów i spotkań z ciekawymi ludźmi.
Z powodu braku możliwości spotkania się z uczniami face to face zajęcia przeniosły się tym razem do sieci. Podczas tych nietypowych lekcji młodzież dowiedziała się m.in. czym są: amerykańskie Święto Dziękczynienia oraz listopadowe święta okolicznościowe obchodzone przez Brytyjczyków. Młodzież odkryła sekrety Irlandii i pamiątki rosyjskie, poznała różnicę między brytyjską a amerykańską odmianą języka angielskiego, zgłębiła wiedzę dotyczącą ciekawostek związanych ze Stanami Zjednoczonymi, poznała istotę demokracji na przykładzie wyborów w Stanach Zjednoczonych. Młodzież odbyła także wirtualną wycieczkę po landach w Niemczech oraz największych miastach Rosji.
Ciekawą inicjatywą okazało się zaproszenie na wirtualne spotkania niezwykłych gości – dzięki Maciejowi Szóstakowi, absolwentowi tej szkoły, uczniowie dowiedzieli się, jak studiować we Francji, natomiast dr Magdalena Fitrzyk, pracująca na co dzień w Europejskim Centrum Kosmicznym we Frascati (Włochy), uraczyła młodzież fascynującym wykładem w języku angielskim poświęconym ekologii i obserwacji Ziemi z kosmosu. Zwróciła również uwagę na zmiany zachodzące w środowisku w wyniku działalności człowieka, co uzmysłowiło nam, jak ważne jest dbanie o to, by zachować równowagę w przyrodzie, równowagę na Ziemi, która jest przecież naszym wspólnym domem. Wykład został dodatkowo okraszony autentycznymi zdjęciami oraz filmikami wykonanymi podczas misji kosmicznych.
Festiwal zwieńczyło spotkanie z Włochem, Angelo Mottola, na co dzień pracującym jako ordynator oddziału stomatologii w Szpitalu im. Carlo Alberto Pizzardiego w Bolonii, którego pasją jest sztuka. Dzięki niemu młodzież zgłębiła tajniki sztuki włoskiej XX wieku.
Festiwal Języków Obcych pokazuje, jak można przeprowadzić lekcje w niebanalny i niecodzienny sposób, aby zainteresować uczniów nie tylko nauką samych języków, ale i zachęcić do samodzielnego zgłębiania wiedzy o obcych kulturach.